MacBook air
תיקון מקבוק פרו
MacBook Pro
תיקון מק 16 אינטש
MacBook Pro 16"
תיקון iMac 24
"iMac 24
תיקון איימק
"iMac 27
תיקון מק פרו
Mac Pro
תיקון מק מיני
Mac Mini

מים שנשפכו על מקבוק אייר או מקבוק פרו, מה לעשות עכשיו?

מעבדת תיקונים אפל
מים שנשפכו על מקבוק אייר או מקבוק פרו

שפכת מים על מקבוק אייר / פרו והוא נכבה כמעט באופן מיידי. מה לעשות עכשיו? פעל לפי ההוראות של מדריך זה כדי למזער את הנזק שגרמו הנוזלים ולהגדיל את סיכוי ההישרדות של ה- MacBook שלך שנפגע במים. מדריך זה נכתב על ידי הטכנאים והמהנדסים המבצעים  תיקון נזקי מים של MacBook מאות פעמים בשנה. זה לא רק אומר לך מה לעשות אם נשפך מים ב- MacBooks אלא גם מסביר את הסיבות מאחורי כל שלב. הוא מספק תצוגה מקיפה עמוק בתוך העיצוב ההנדסי של Apple MacBooks. 

1. כבה את ה- MacBook שנפגע במים באופן מיידי.

זה הדבר הראשון שעליך לעשות אם נשפך מים ב- Macbook Air או Pro שלך. לחץ לחיצה ארוכה על לחצן ההפעלה עד לחשמל הכיבוי ואז שחרר את הלחצן. אל תיגע שוב בכפתור; אחרת, בטעות תוכלו להפעיל אותו שוב. תשכחו מכל מסמכים שלא נשמרו, ככל שתקדימו לנתק את החשמל, כך ה- MacBook שלכם יהיה בטוח יותר, כמו גם הנתונים היקרים מפז שלכם.

תיקון מק
תיקון מק
אם לא ניתן לכבות את ה- MacBook שנפגע במים על ידי לחיצה על לחצן ההפעלה, המשמעות היא שמקלדת ה- MacBook כבר הפסיקה לתפקד. המקלדת אינה יכולה לשלוח את הפקודה “כיבוי” ברמת התוכנה ללוח האם של המקבוק. אל תיבהל, עדיין יש לך שיטות אחרות לכבות את המחשב הנייד של Mac.

השתמש במהירות בנייר סופג כדי לספוג את הנוזל שאתה יכול לראות על פני מקלדת MacBook, לוח המגע והמסך ואז סגור את המכסה מיד. בכך אתה מפעיל ביעילות את חיישן השינה ברמת החומרה. כאשר לוח האם מזהה את אות חיישן השינה, הוא ינתק את החשמל למעבד, למסך, לכונן ה- SSD ולרוב המעגלים התומכים.

המקבוק נכנס למצב שינה רדוד. במצב שינה רדוד, שבבי הזיכרון עדיין מקבלים כוח. תכנון זה מאפשר למחשב הנייד להתעורר במהירות בשימוש רגיל. שמור את המכסה סגור לזמן מה, ה- MacBook יעבור אוטומטית למצב שינה עמוקה. במצב שינה עמוק לוח הראשי מנתק את החשמל לשבבי הזיכרון. המעבד, המסך,  כונן ה- SSD וה- RAM נמצאים כעת ביד בטוחה. לעולם אל תפתח את המכסה כדי להעיר (להפעיל) את המחשב הנייד שוב.

אם מסך ה- MacBook עדיין דולק (אתה יכול לראות את האור) אפילו אם אתה סוגר את המכסה, לוח האם של ה- MacBook שלך תקול בתורה רצינית יותר ואינו בשליטה. אך לרוב הנזק הוא קל. כעת אם תוכלו לנתק במהירות את המטען ולנתק את הסוללה מלוח האם, עדיין יש סיכוי טוב לשרוד ל- MacBook.

 

2. נתק את המטען אם הוא עדיין מחובר ל- MacBook שנפגע במים.

שלב זה פחות קריטי מהראשון. ניתוק המטען לבדו לא ינתק את החשמל למעבד ולרכיבים חשובים אחרים. סוללת ה- MacBook הפנימית עדיין מפעילה את המחשב הנייד, אם לא כיביתם את המחשב הנייד על ידי לחיצה על לחצן ההפעלה. על ידי ניתוק המטען, אתה מכבה את מעגל הטעינה של הלוח הראשי של המק. אף על פי שנזקי מים במעגל הטעינה ניתנים לתיקון של כמעט 100%, המתח הגבוה יותר של המעגל (14.5 וולט עבור MacBook Air, 20V עבור MacBook Pro Retina) הוא עדיין איום גדול. אז נתק את המטען כעת. אם אתה יכול להגיע לנקודה זו, כיבית 99% ממעגלי הלוגיקה של MacBook. המעגל היחיד שנותר “ON” הוא מעגל “המתנה” וזה הרבה פחות הרסני במחשב נייד מק שנפגע מנוזל.

המטען של MagSafe פולט 14.5V עבור MacBook Air ו- 16.5-20V עבור MacBook Pro, זה מטעה שאתה יכול לקבל התחשמלות על ידי נגיעה במחשב הנייד. למעשה, המטען של MagSafe יכבה את הפלט באופן אוטומטי אם יתגלה זרם יתר או זרם דליפה.

במקרה נדיר ביותר, אם מטען MagSafe שקוע גם בנוזל, הסכנה היא מכבל החשמל הקלט של המטען  (220 וולט AC), ולא מהפלט (20 וולט או פחות). אז במקרה זה, עדיין בטוח לגעת במקבוק שנפגע במים, אך לא במטען. עליך לנתק את כבל החשמל משקע החשמל בקיר.

 

3. מנע מטפטוף מים לחורי האוורור ונתק את ציוד ההיקפי.

אל תזיז את ה- MacBook. עליכם לנסות לחסום את שפיכת המים לחורי האוורור שנמצאים בין המקלדת למסך. חורי האוורור מיועדים להעברת חום מלוח האם לאוויר הפתוח. הגנה על הלוח הראשי היא הצעד החשוב ביותר למזער נזקים ממים שנשפכו ב- MacBook.

אין שום דבר בין חורי האוורור ללוח האם כפי שמוצג בתמונה למטה. אם אתה יכול למנוע מים להגיע לחורי האוורור, אתה ממזער את הנזק. נתק כל כונן USB חיצוני שמחובר. השתמש במגבת או נייר סופג כדי לספוג את המים הנותרים במקלדת, בלוח המגע ובמסך Macbook במהירות האפשרית.

הנתונים שלנו מראים כי בכ- 80% ממקרי הנזק של נוזלים במק, מים הגיעו ללוח הראשי מחורי האוורור. זו הסיבה שחסימת המים מחורי האוורור היא בראש סדר העדיפויות. מים יכולים גם להיכנס מהפערים של לוח המגע, יציאות USB, יציאת טעינה, יציאת Thunderbolt ויציאת HDMI. מכיוון שהפערים הללו קטנים מאוד, המים שנכנסו אליהם מוגבלים.

למקלדת המקבוק יש מנגנון אטום לאוויר עם שתי שכבות יריעות פלסטיק. שכבת התאורה האחורית של המקלדת מספקת גם הגנה נוספת על ידי איטום המקלדת שמתחתיה. כמעט בלתי אפשרי שהמים נכנסים ישירות ממקלדת ה- MacBook ללוח הראשי. כיסוי למקלדת סיליקון יגן על המקלדת, אך לא על לוח הראשי הייעודי של Apple Mac. כיסוי הסיליקון עשוי לעזור בחלוקה מהירה של מים אל חורי האוורור או מרווחי משטח המגע, וכתוצאה מכך נזק רב יותר.

4. הסר את הסוללה מהמקבוק שנפגע במים

פרקו את התושבת התחתית של ה- MacBook, תוכל להשתמש במברג מחומש כדי לפתוח את מכסה המארז האחורי, או במברג פיליפ לפתיחת הדגמים הישנים יותר. השתמש בציפורן שלך או במקל פלסטיק כדי להסיר את מחבר הסוללה מלוח הראשי.

לעולם אל תשתמש במברג מתכת. אחרת, אתה עלול לקצר את הסוללה או אפילו יותר גרוע, להשמיד את ה- SMC (בקר ניהול המערכת) על ידי שליחת הסוללה של 12 וולט ישירות אליו. כמה חשוב ה- SMC? ובכן, אתה יכול לקנות מעבד חדש מאינטל, אך אינך יכול לקנות שום SMC חדש מאפל! תצטרך לחכות לתורם SMC ממק מק מת מאותו המודל ובאותה השנה.

ניתוק סוללה של מקבוק
ניתוק סוללה של מקבוק

אין איום מיידי על ה- MacBook שלך אם אתה נמצא בשלב זה. כיבית את כל המעגלים בלוח הראשי של המק שלך. הגיע הזמן לחפש שירות מקצועי לתיקון נזקי מים במקבוק.

maclab.co.il תיקנה והצילה מאות מחשבי מקבוק שנפגעו מנוזלים מדי שנה. אם יש לך מחשב נייד עם נזק של נוזלים, צור איתנו קשר 

5. מסננים את ה- MacBook בזמן ההמתנה לתיקון מקצועי של נזקי מים של MacBook.

ישנן שתי שיטות לניקוז נזקי מים במק.

השיטה הראשונה היא למקם את ה- MacBook במצב “אוהל”. אם המחשב הנייד של ה- Mac שלך הוא MacBook Air שלפני שנת 2018 או MacBook Pro לפני 2013 עם מסך שאינו רטינה, שיטה זו תעבוד עבורך. שיטה זו היא קלה ויעילה באותם דגמי ה- MacBook הישנים יותר שכן המסכים אטומים למים. יש מסגרת אלומיניום קדמית (ב- MacBook Air) או זכוכית מגן קדמית (ב- MacBook Pro עם מסך שאינו רטינה) כדי למנוע מהמים להיכנס פנימה למסך.

עם זאת, אם יש לכם מקבוק עם מסך רטינה, אל תשתמשו בשיטת “אוהל”. על מנת להפוך את מסכי הרטינה החדשים לדקים יותר, קלים יותר ולמקסם את החלק הניתן לצפייה, אפל נפטרה ממסגרת האלומיניום המגושמת וזכוכית המגן. מסכי הרטינה החדשים אינם עמידים במים. אם תציב מסך מסוג זה במצב “אוהל”, תוכל לעזור בהפצת המים מהקצה התחתון לסרט האופטי (הרפלקטיבי) שבתוך המסך. המסך המושפע עדיין יכול להיות פונקציונלי, אך סימני המים ברקע משפיעים מאוד על איכות התמונה כפי שמוצג בתמונה למטה. ראינו את זה נעשה בתדירות גבוהה יותר ל- MacBooks שנפגעו במים עם מסך רטינה, במיוחד דגם סרגל המגע האחרון. עלות מסך רטינה חדש בין 2000 – 3800 ש”ח. אז אם יש לך מסך רטינה, אל תשתמש בשיטת “אוהל”.

ניתן להשתמש בשיטה השנייה בה נדון להלן בכל סוגי מסכי ה- MacBook. זה יערוב לכך שהמים לא ייכנסו בתוך המסך.

פתח את מכסה ה- MacBook בזווית של 90 מעלות. הנח אותו על קצה המשטח כשמסך ה- MacBook פונה כלפי מטה אל הספסל ומקלדת התלויים מעל הקצה, כפי שמוצג בתמונה למטה. מכיוון שהמסך מונח שטוח על השולחן, המים לא יעברו פנימה למסך וייבשו מהר יותר. הגן על המסך על ידי הנחת מגבת נייר למטבח מתחת ללוח המסך של MacBook ומניעת נפילת ה- MacBook מעל הספסל.

כל המחשבים הניידים של חברת אפל עוקבים אחר פריסת העיצוב הזו: לוח האם (לוח הראשי) נמצא מתחת למקלדת והסוללה מתחת למשטח המגע. כוח המשיכה ימשוך את יתרת המים מהמקלדת לעבר החלק בלוח המגע, ולבסוף את מארז ה- MacBook. כל מים שכבר נכנסו ללוח הראשי יימשכו גם לחלק פחות פגיע. עם הסרת הכיסוי התחתון, יש לייבש את נזקי המים לאחר 24 שעות.

אזהרה: אם שפכת מים על דגמי MacBook Air 2018 או MacBook Pro 2016 ואילך, אל תפתח את המכסה. לאחר שתפתח את המכסה, ה- MacBook יופעל אוטומטית שוב אלא אם כן ניתקת את הסוללה מלוח הראשי . “הפעלה אוטומטית” זו היא התכונה החדשה של עיצוב ה- MacBook העדכני ביותר. בצע את אותו ההליך כדי לכבות את המחשב הנייד אם אתה פותח אותו בטעות. ניתוק הסוללה הפנימית מדגמי ה- MacBook החדשים הללו הוא מעט מסובך והוא מעבר ליכולתו של אדם שאינו טכני. אם אתה נמצא במצב זה, הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא פשוט לתת ל- MacBook לשכב שטוח עם מכסה סגור ולקבל לו שירות בהקדם האפשרי.

אל תנערו את ה- MacBook שנפגע במים, במיוחד אם המים כבר נמצאים בחלק הצירים. פעולה זו רק תפיץ את המים סביב ותאלץ את המים לרכיבים ייעודיים כמו כדורי BGA של המעבד או סרט התאורה האחורית של המסך.

6. מילה על מייבש שיער והאגדה של שימוש באורז.

זה היה פופולרי להשתמש באורז לא מבושל ובמייבשי שיער כדי לתקן מקבוק שנפגע במים. מצאנו אורז כמעט בכל שבוע במחשבי המקבוק שנפגעו בנוזל שנשלחו למעבדה שלנו לתיקון!

יבוש מקבוק עם אורז
יבוש מקבוק עם אורז

אורז נמצא במקבוק אייר עם נזק של נוזלים שחדר ללוח האם.

אין שום דבר רע בשימוש במייבש שיער או אורז לייבוש ה- MacBook, למרות שזה מאוד לא יעיל ומיותר לרוב. הנזק האמיתי של אגדות אלה טמון ברעיון להדליק את המחשב הנייד ללא טיפול מתאים לאחר תהליך הייבוש.

T הוא גשרים אלקטרוניים המכונים מעגלים, אשר יכולים לקצר בכל מקום בין מעגלי לוח האם ידי תערובת של לחות, נוזלים, מינרלים סוכרים. ברגע שאתה מפעיל את המחשב הנייד, הגשרים האלה מתחילים להתקצר ולהישרף, וכתוצאה מכך נזקים חמורים ואף קטלניים המוצגים להלן.

 

יש סיכוי שהמים לא עשו את הדרך ללוח הראשי ורק המקלדת או לוח המגע נפגעו. שפיכת כמות קטנה של מים אינה מבטיחה שהמים לא הגיעו ללוח הראשי. הדרך היחידה לברר בבטחה היא לשלוף את לוח הראשי מתוך מעטפת המחשב ולבדוק אותו במיקרוסקופ. ללא בדיקה וטיפול מתאים, הפעלת מקבוק שנפגע במים שיובש הוא הימור עם סיכויים גרועים מאוד. זו הסיבה שנשפך מים ונזקי מים הוא הרוצח מספר אחד של מקבוקס. אנחנו אף פעם לא מפעילים ישירות MacBook שהגיע עם נזקי נוזלים. במקום זאת, נשלוף את לוח הראשי החוצה ונעריך תחילה את הנזק. צעד פשוט זה עזר לנו להגדיל את אחוזי ההצלחה.

7. סוגי שירותי תיקון נזקי מים של MacBook זמינים כיום

אם שפכת מים על ה- MacBook שלך, אנו ממליצים לקחת אותם למעבדה שמתמחה במק עם הרבה שנות ניסון בתחום וחלקים זמינים. לרבים מהם יש ניסיון עם מקבוק שנפגע במים, עם זאת, ישנם סוגים שונים ו”רמות “שירות שהם צריכים להיות מודעים לכך:

רמה 1: נקו את לוח הראשי. נקה או החלף את המקלדת, לוח המגע, המסך, הסוללה והכונן הקשיח. אם לוח האם פגום, תקבל הודעה כי לא ניתן לתקן את ה- MacBook. יתכן שתתבקש להחליף את כל הלוח הראשי בעלות גבוהה אם קיים לוח ראשי “משופץ”. בדרך כלל נותן שירותים מסוג זה יגבה ממך דמי בדיקה מכיוון שעבודת הניקיון גוזלת זמן ושיעור ההצלחה הוא נמוך מאוד. התיקונים המורשים של Apple ורוב התיקונים של צד שלישי מספקים רמת שירות זו.

מקבוק שנפגע מנוזל יבטל באופן אוטומטי את האחריות הסטנדרטית של אפל. אם רכשת את AppleCare + עבור Mac , ה- Mac שלך יכוסה על ידי Apple ויוחל על דמי שירות. אפל אינה מספקת שירותי שחזור נתונים. אם אתה זקוק לנתונים, עליך לקבל שירות של שחזור נתונים ממק מתיקוני צד שלישי לפני שתתבע אחריות.

רמה 2: נקה או החלף את המקלדת, לוח המגע, המסך, הסוללה והכונן הקשיח. החלף את השבבים המאוכלים על לוח הראשי . טכנאי בעל כישורי הלחמת מיקרו יכול לבצע משימה זו. אחוזי ההצלחה של שירות זה גבוהים מהקודם, כמה מתיקוני צד ג ‘יכולים לספק שירות זה כנדרש דרגות מיומנויות וידע מסוימות.

רמה 3: בנוסף לשירותים הנ”ל, מהנדס יבצע בדיקה לשאר השבבים הנותרים אשר לא ניתן זוהה ע”י מיקרוסקופ. משימה זו דורשת מיומנויות ברמה גבוהה, ידע, ציוד והכי חשוב: הבנה מקיפה של עיצוב לוח האם של אפל. רק קומץ תיקוני צד שלישי מספקים שירות ברמה זו. אנו מספקים שירות זה בישראל.

מים שנשפכו על מקבוק אייר או פרו הם סוג האסונות מק נפוצים מאוד והמקרים הנפוצים ביותר בהם אנו מתמודדים. אם מצאת מדריך זה מועיל, מדוע שלא תשתף אותו ברשתות החברתיות עם חבריך ועמיתיך? הם עשויים להזדקק לזה יום אחד.

אהבתם שתפו:
רוצים שקט בנוגע לתיקון מק שלכם?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

חברתנו הוקמה בשנת 2003 ומתמחה בשרותי מחשוב לעסקים, בדגש על שרתים ענן, חוזי שרות ברייטנר חודשי, פתרונות גיבוי און ליין, צוות אנשי סיסטם ומוקד HELP DESK זמין לשרות הלקוחות, מתמחים בשרתי SAP, פריורטי וחשבשבת הן במודל שכירות והן כשרות קבוע עם רישוי הלקוח, כמו כן ברשותנו מעבדת תיקון מחשבים ניידים מהגדולות בארץ לתיקון מק ואיימק.

קידוש השם 1, ראשון לציון
077-4000179
[email protected]

מידע נוסף
מעבדת שירות למק - MacBook

מעבדת שירות למק – MacBook

המקבוק הינו אחד המכשירים האיכותיים ביותר שיש. לכן לא פלא שכשיש לכם תקלה במכשיר אתם לא רצים לזרוק אותו ולרכוש אחד חלופי, אלא מעדיפים לתקן

אחריות Apple Care

אחריות Apple Care

כל מחשב אפל שנרכש בארץ או בחו”ל מגיע עם שנה אחריות בין לאומית כולל בישראל, במידה והמחשב שלכם יצא מאחריות ואתם רוצים לתקן במחיר שפוי

שווה קריאה
מעבדת שירות למק - MacBook
מעבדת שירות למק – MacBook

המקבוק הינו אחד המכשירים האיכותיים ביותר שיש. לכן לא פלא שכשיש לכם תקלה במכשיר אתם לא רצים לזרוק אותו ולרכוש אחד חלופי, אלא מעדיפים לתקן

קרא עוד »
רוצים שקט בנוגע למחשבים של העסק?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן