MacBook air
תיקון מקבוק פרו
MacBook Pro
תיקון מק 16 אינטש
MacBook Pro 16"
תיקון iMac 24
"iMac 24
תיקון איימק
"iMac 27
תיקון מק פרו
Mac Pro
תיקון מק מיני
Mac Mini

פתרון שגיאת תיקיית סימן השאלה במק – שלב אחר שלב

מעבדת תיקונים אפל
פתרון שגיאת תיקיית סימן השאלה במק - שלב אחר שלב

ה- Mac שלך עובד בסדר כבר שנים אבל פתאום הוא לא יכול להפעיל היום. אתה רואה רק תיקייה מהבהבת של Mac עם סימן שאלה על המסך. מה לעשות עכשיו? עקוב אחר המדריך הזה כדי לתקן את התיקייה עם בעיית Mac בסימן שאלה לפני שתפנה לעזרה מקצועית.

הבעיה של תיקיית סימני השאלה ב- Mac עלולה להיגרם מגורמים רבים. ניתן לסווג את כל הגורמים הללו לתוכנות הקשורות לחומרה. במדריך זה נדון בכל הגורמים ונספק פתרונות תוכנה וחומרה מקיפים כדי לפתור את התיקיה עם סימני שאלה mac ולא בעיות הפעלה.

מהי תיקיית סימן השאלה של Mac ?

 

כשאתה מפעיל Mac, במקום להציג את הלוגו של Apple, מסך ה- Mac שלך מראה סימן שאלה של תיקייה מהבהבת במרכז. אם יש לך מחשב אפל לפני 2015, ייתכן שתשמע את הפעמון לפני שתראה את תיקיית סימן השאלה ב- Mac. בעיות סימני השאלה של תיקיית Mac עלולות להתרחש במוצרי מחשב Apple Mac כולל MacBook, MacBook Pro, MacBook Air, iMac, Mac Mini ו- Mac Pro מכיוון שכולם עובדים על אותה מערכת הפעלה – macOS.

מדוע אני מקבל את תיקיית סימן השאלה mac?

 

תיקיית סימן השאלה mac היא סימן לכך שה- Mac שלך לא יכול לאתר את תיקיית אתחול המערכת שלה. לכן ה- Mac שלך לא יכול לטעון את ה- MacOS מהכונן הקשיח לזיכרון על מנת להפעיל את ה- MacOS. באנגלית פשוטה, תיקיית סימן השאלה mac  פירושה:

* הדיסק הקשיח או הלוח הראשי שלך פגומים – בעיות הקשורות לחומרה או

* דיסק ההפעלה אינו מכיל עותק עובד של MacOS – בעיות הקשורות לתוכנה.

תקן את הבעיה של תיקיית סימני השאלה במק שלכם שלב אחר שלב

על מנת לאבחן ולתקן במהירות את בעיות תיקיות סימני השאלה ב- MacBook, iMac, Mac Mini ו- Mac Pro, עליך להבין כיצד Apple Mac טוען את ה- MacOS מהכונן הקשיח.

כאשר אתה מפעיל את ה- Mac, המעבד יבצע משימה בשם “Power On Self Test”. ה- Mac שלך יצלצל לאחר שעבר את הבדיקה, ואז יחפש “מטעין” מהתקני האתחול הזמינים כגון כוננים קשיחים, כוננים אופטיים או כונני USB. אם לא נמצא כונן אתחול, או שאין בכונן האתחול שנמצא. מטעין עובד, ה- Mac שלך יציג תיקייה מהבהבת עם סימן שאלה. אם נמצא מטעין חוקי, ה- Mac שלך יציג את לוגו Apple. לאחר מכן המעבד מבצע את הקודים של המטעין וטוען את שאר תוכנות ה- MacOS של אפל ל- Mac שלך. .

תלוי מה גורם לבעיית תיקיית סימני השאלה ב- Mac, הפתרון המתאים משתנה בין קל לקשה. נדון קודם בתיקון הקל ובסיום הקשה ביותר. בדרך כלל קל לתקן בעיות הקשורות לתוכנה. הבעיות הקשורות לחומרה דורשות לרוב ציוד כלשהו (או) חלקי חילוף. בתחילת כל קטע נזכיר את רמת הקושי של התיקון והציוד המשמש כדי שתוכל להעריך את השיעור המוצלח שלך על סמך המיומנות שלך. בהצלחה!

יש לך תיקיית סימני שאלה ב- Mac? IT-Tech Online הוא מומחה מוביל לתיקוני מקינטוש ושמח לעזור לך אם אינך יכול לתקן את הבעיות בעצמך. אנא צרו איתנו קשר . הצוות המנוסה שלנו יתקשר אליכם להערכת מצבכם ויספק הצעת מחיר בחינם עבורכם.

1. אפס את דיסק ההפעלה המוגדר כברירת מחדל

רמת קושי: מתחיל

אם ה- Mac שלך מציג סימן שאלה מהבהב לכמה רגעים, אך לאחר מכן ממשיך לאתחל, אין שום דבר רע ב- Mac שלך. עליך רק לבחור מחדש את דיסק ההפעלה בהעדפות המערכת. התקן האתחול המוגדר כברירת מחדל של ה- Mac שלך אינו מוגדר לכונן הקשיח הניתן לאתחול. ה- Mac שלך צריך לחפש את כל הכוננים הניתנים לאתחול לפני שהוא מגיע לכונן הדיסק הקשיח הנוכחי שלך. משימת חיפוש זו גורמת לעיכוב בזמן ואתה מקבל את התיקייה המהבהבת הרגעית עם סימן השאלה. קל מאוד לתקן את הבעיה.

1. בחר העדפות מערכת מתפריט Apple ובחר דיסק אתחול.

2. לחץ על סמל הנעילה בתחתית וספק את הסיסמה שלך כדי לבטל את נעילת החלונות.

3. לחץ על סמל הדיסק שבו ברצונך להשתמש כדי להפעיל את ה- Mac שלך. זה נקרא בדרך כלל Macintosh HD.

4. לאחר מכן לחץ על כפתור הפעלה מחדש.

כעת ה- Mac שלך צריך להפעיל מחדש ולאתחל ללא התיקייה המהבהבת עם סימן השאלה.

לחלופין, באפשרותך לבצע את איפוס ה- NVRAM או את איפוס ה- PRAM וה- Mac שלך ירים אוטומטית את דיסק ההפעלה הנכון.

2. תקן את דיסק מערכת ההפעלה באמצעות תוכנות השירות של MacOS

 רמת קושי: מתחיל

אם ה- Mac שלך נשאר בתיקייה המהבהבת עם סימן השאלה כל הזמן, זה מציין שה- Mac שלך נמצא בבעיה. אך אל דאגה, אם זה נגרם בגלל בעיית תוכנה, יש לך סיכוי טוב לתקן זאת בעצמך. בצע את השלבים הבאים כדי לזהות האם מדובר בבעיית תוכנה.

1. כבה את ה- Mac על ידי לחיצה ממושכת על לחצן ההפעלה למשך 5 שניות לפחות.

2. לחץ פעם אחת על כפתור ההפעלה כדי להפעיל מחדש את ה- Mac. לחץ לחיצה ממושכת על מקשי Command ו- Option ו- R במקלדת ה- MacBook שלך כדי להפעיל את ה- Mac מ- MacOS Recovery . שמור על שלושת המקשים האלה לחוץ עד שתראה את מסך רשת ה- Wi-Fi.

3. בחר רשת Wi-Fi והזן את הסיסמה להתחברות לאינטרנט. עותק של כלי הדיסק של MacOS יורד אוטומטית מהשרת של אפל ל- Mac שלך.

4. עם סיום ההורדה, ה- Mac יפעיל את כלי השירות של MacOS ומסך השירות של MacOS מופיע.

5. פתח את תוכנית השירות לדיסק מחלונות כלי השירות של MacOS, אם הדיסק שלך מוצג מתחת לחלק הפנימי בצד שמאל למעלה, סביר להניח כי ל- Mac שלך יש בעיה הקשורה לתוכנה. אם אין לך רישום דיסק תחת הסעיף הפנימי, ל- Mac שלך בהחלט יש בעיה הקשורה לחומרה. משמעות הדבר היא שה- Mac שלך כלל לא יכול לתקשר עם כונן הדיסק הקשיח. קפץ לחלק החומרה למטה אם יש לך בעיית חומרה.

6. בחלון כלי הדיסק בחרו את דיסק ההפעלה ולחצו על הכרטיסייה עזרה ראשונה.

תקן את דיסק מערכת ההפעלה באמצעות תוכנות השירות של MacOS
תקן את דיסק מערכת ההפעלה באמצעות תוכנות השירות של MacOS

7. לחץ על הלחצן תיקון דיסק כדי לאמת ולתקן בעיות כלשהן. אם תיקון הדיסק מדווח על בעיות כגון קטעים לא טובים, יש לך בעיית חומרה. בעיית חומרה זו אינה קטלנית, כך שתוכל עדיין לראות את הדיסק. אם הנתונים חשובים ואין לך גיבוי, ייתכן שתצטרך שירות גיבוי מקצועי כעת. אם אתה בטוח בגיבוי לבד, עבור ישירות למקטע גיבוי נתונים.

8. לאחר תיקון הדיסק שלך, צא מ- Disk Utility.

9. בחר דיסק הפעלה מתפריט Apple, בחר את דיסק ההפעלה ולחץ על הפעל מחדש.

אתה אמור להיות מסוגל לאתחל את ה- Mac שלך אם לדיסק הקשיח יש רק בעיית תוכנת מראה. אם אתה עדיין לא מצליח לאתחל את ה- Mac שלך, ייתכן שתצטרך להתקין מחדש את ה- MacOS.

הערה: אם תוכנית השירות לדיסק מוצאת בעיות בדיסק האתחול שלא ניתן לתקן, ייתכן שיהיה עליך לעצב מחדש את הדיסק הקשיח. עליכם לגבות את כל הנתונים החשובים בדיסק הקשיח בהפעלה לפני שתמחקו אותם. אנו דנים בהליך הגיבוי בסעיף הבא.

3. התקן את המק מחדש את MacOS מבלי לאבד נתונים

 רמת קושי: מתחיל

אם ה- MacOS שלך לא נפגע קשות,  “התקנת התיקון” הנדונה כאן עשויה לעזור לך לתקן את בעיות התוכנה. זה דורש חיבור לאינטרנט כדי להוריד את MacOS מהשרת של אפל ולהפעיל את כלי השירות של MacOS. אם מבוצעים בזהירות, כל הנתונים שלך צריכים להיות שלם. אם כבר יש לך כונן חיצוני אתחול המכיל את ה- MacOS, תוכל להאיץ את התהליך על ידי הפעלת כלי השירות של MacOS ישירות מהכונן החיצוני שלך.

אם אין לך גיבוי, עליך להתקין מחדש את ה- MacOS מבלי להחליף את הנתונים. הרעיון הוא להחליף את קובץ המערכת הפגום ולתקן בעיות תוכנה אחרות מבלי למחוק את הנתונים האישיים שלך. עקוב אחר ההוראות שנדונו לעיל כדי להוריד את ה- MacOS מהשרת של אפל דרך חיבור WIFI.

התקן את המק מחדש את MacOS מבלי לאבד נתונים
התקן את המק מחדש את MacOS מבלי לאבד נתונים

ברגע שאתה נמצא בחלונות MacOS Utilities, בחר באפשרות 2 “התקן מחדש את macOS” ופעל לפי ההוראות שעל המסך. MacOS יותקן בדיסק ההפעלה שלך מבלי להחליף את הנתונים שלך.

הערה: הקפד  לא להשתמש באפשרות 4 “כלי השירות לדיסק” כדי למחוק את הדיסק. מומלץ לחבר את המטען ל- Mac שלך לפני שתתחיל בתהליך ההתקנה. למעשה, הדגמים האחרונים של MacBook יתעקשו כי עליך חבר מטען לפני שתציג בפניך אפשרות להמשיך בהתקנה.

לאחר ההתקנה, ה- Mac שלך צריך לאתחל כרגיל. אם ה- Mac שלך עדיין מקבל את התיקייה המהבהבת עם סימן השאלה, ייתכן שתצטרך לבצע התקנה חדשה במקום התקנת תיקון זו. כמובן, תחילה עליך לגבות את הנתונים שלך.

4. גיבוי נתונים במק והתקנת MacOS חדשה 

רמת קושי: בסיסית

חלקי חילוף נדרשים: כונן USB חיצוני

אם התקנת התיקון שנדונה לעיל אינה יכולה לפתור את הבעיה שלך, עליך להתקין מחדש את ה- MacOS. תמיד מומלץ לבצע התקנה חדשה באופן קבוע. התקנה חדשה לא רק יכולה לפתור את כל בעיות התוכנה שלך אלא גם להעניק לך מערכת מהירה יותר, נטולת וירוסים ויציבה יותר.

אם אין לך עותק גיבוי של הנתונים האישיים שלך, הזמן לגבות את הנתונים שלך עכשיו. השתמש בצעדים אלה כדי לגבות את הנתונים שלך לכונן חיצוני:

1. חבר כונן USB חיצוני, Thunderbolt או FireWire ל- Mac שלך. הכונן צריך להיות באותו גודל או גדול מדיסק ההפעלה הנוכחי שלך.

2. השתמש ב- MacOS Recovery כדי למחוק את הכונן החיצוני ואז התקן את MacOS בכונן החיצוני. הקפד לבחור את הדיסק החיצוני ככזה שברצונך למחוק ולהתקין את MacOS. היזהר במיוחד כאשר אתה בוחר בכונן. אל תבחר את דיסק ההפעלה המובנה שלך, הנקרא בדרך כלל Macintosh HD.

3. לאחר סיום ההתקנה, ה- Mac יופעל מחדש אוטומטית מהכונן החיצוני. כאשר עוזר ההתקנה מופיע, בחר באפשרות להעביר את הנתונים שלך מדיסק אחר. בחר את דיסק ההפעלה המובנה שלך כמקור להעביר את הנתונים שלך.

4. בסיום ההעברה, השלם את השלבים של עוזר ההתקנה. לאחר הופעת שולחן העבודה, וודא כי הנתונים שלך נמצאים בכונן החיצוני.

כעת ביצעת גיבוי לכונן החיצוני שלך, בצע את השלבים הבאים כדי לתקן את דיסק ההפעלה הפנימי שלך על ידי ביצוע התקנה חדשה:

1. הסר את הכונן החיצוני שלך מה- Mac. אינך רוצה למחוק בטעות את הנתונים שגיבית זה עתה.

2. השתמש ב- MacOS Recovery כדי למחוק את דיסק ההפעלה המובנה שלך ולהתקין מחדש את MacOS . הפעם, עליך לבחור את דיסק ההפעלה המובנה ככזה שברצונך למחוק. לאחר סיום ההתקנה, ה- Mac יופעל מחדש אוטומטית מדיסק האתחול המובנה. ייתכן שיידרשו מספר אתחולים מחדש כדי להשלים את ההתקנה, בהתאם לגירסת ה- MacOS שאתה מתקין.

3. בתום ההתקנה מופיע עוזר ההתקנה. תוצג בפניך אפשרות העברת הנתונים שלך. חבר את הכונן החיצוני שלך והמתן זמן מה, הכונן החיצוני שלך אמור להופיע על שולחן העבודה.

4. כדי להעתיק את הנתונים האישיים שלך בחזרה לדיסק האתחול שלך, בחר באפשרות בעוזר ההתקנה להעביר את הנתונים שלך מגיבוי Time Machine קיים או מדיסקים אחרים. בחר בכונן החיצוני כמקור שאליו תעביר את הנתונים שלך.

5. ה- Mac שלך יופעל מחדש לאחר השלמת העברת הנתונים. אמת את הנתונים שלך לפני מחיקת הנתונים בכונן החיצוני. מקובל לשמור עותק מעודכן של הנתונים החשובים שלך באופן קבוע. אם עדיין לא השתמשת בתכונת Time Machine, השתמש בה עכשיו!

אם אינך מצליח למחוק את דיסק ההפעלה שלך או להתקין מחדש את MacOS, סביר להניח שיש ל- Mac שלך בעיית חומרה. קבע פגישה עם בר Genius של Apple או עם ספק שירות מורשה של Apple כדי לאשר את סוג הבעיה. טכנאי השירותים הרשמיים הללו מאומנים היטב בפתרון בעיות התוכנה, אך עם ידע מוגבל בחומרה. הם לא יכולים לתקן את לוח הלוגיקה של Mac או את כונן ה- SSD מלבד החלפתם. אבל הם מספיק טובים כדי לדעת אם ל- Mac שלך יש בעיית תוכנה או חומרה והשירות הוא בחינם.

אם הם לא יכולים לעזור בגלל בעיה בלוח הראשי בחומרה, נסה מתקן ברמת רכיב (רמת שבב) כדי לתקן את ה- Mac שלך. ישנם מעט מאוד שירותי תיקונים ברמת הרכיבים הזמינים בגלל מורכבות לוח הלוגיקה של Mac ומדיניות התיקונים של אפל. אם אתה לא יכול למצוא אחד בעיר שלך, תוכל לשקול לפרסם את ה- Mac לעיר אחרת. חפש מתקן מכובד ברמת רכיבים וקבל הצעת מחיר לפני שתשלח את ה- Mac שלך.

5. החלף כבל HDD פגום במק

רמת קושי: בסיסית

חלקי חילוף נדרשים: כבל כונן HDD

כאשר כבל HDD לא מצליח להעביר את האותות האלקטרוניים בין הלוח הראשי לכונן הדיסק הקשיח, תקבל “תיקיית מהבהב של Mac עם סימן שאלה”. זה יכול להיגרם על ידי מחבר כבלים פגום בלוח הלוגיקה או כבל HDD פגום.

בחן את מחבר הכבל וודא כי אין חפץ זר במחבר. כל הפינים של המחבר צריכים להיות נקיים וללא קורוזיה.

אפל משתמשת בכבל flex כדי לחבר את הכונן הקשיח SATA ללוח הראשי. כבלי ה- HDD הכפולים עלולים להישבר בגלל לחץ וכפופים לאורך זמן. תקלה בכבל HDD נפוצה מאוד בדגם ה- MacBook Pro 2012 בגודל 13 אינץ ‘.

כאשר כבל ה- Flex HDD מותאם ל- MacBook, הוא מתכופף עד 90 מעלות פעמיים בקצה כונן העל המוצג למטה. חוט הנחושת בתוך הפלסטיק הגמיש נוטה להישבר בקטע הכפוף לאורך זמן. לא ניתן לראות את החלק הפגום בעיניים בלתי מזוינות. ניתן לזהות אותו על ידי מולטימטר (בדיקת המשכיות) או לבחון אותו במיקרוסקופ בקטע הכפוף. אם יש ספק החלף אותו בכבל HDD טוב.

החלף כבל HDD פגום במק
החלף כבל HDD פגום במק

תיקיית סימן שאלה mac – כבל HDD פגום

אתה יכול לקנות כבל HDD חדש אצלנו במעבדה (חייב עבודה במעבדה). כל חלקי החילוף של אפל מגיעים עם מספרי חלקים ייחודיים. התמונה למטה מציגה את מספר החלק של כבל הכונן הקשיח 15 אינץ ‘של MacBook Pro 2011. בדוק את כבל הדיסק הקשיח שלך והזמן את החלק החילופי לפי מספר חלק כדי שלא תקבל את זה לא נכון.

מספר סידורי לחלק במק
מספר סידורי לחלק במק

תיקיית סימן שאלה Mac – מספר חלק של כבל HDD של Apple

6. תקן קושחה שאינה תואמת

רמת קושי: בסיסית

החל מ- macOS High Sierra (10.3), אפל משדרגת את פורמט הכונן הקשיח מ- HFS + ל- APFS . כאשר אתה מתקין או משדרג את Mac ל- High Sierra או MacOS מאוחר יותר, המתקין ישדרג אוטומטית את הקושחה (תוכנת מערכת ברמה נמוכה המאוחסנת בשבב ה- ROM). אם איכשהו הקושחה לא תצליח להשלים את העדכון, תקבל תיקייה מהבהבת עם סימן שאלה. הסיבה לכך היא שהקושחה הישנה אינה מזהה את הפורמט החדש של APFS.

כדי לפתור את בעיית הקושחה, עליך להתקין שוב את High Sierra או MacOS מאוחר יותר בכונן הקשיח והנתונים שלך צריכים להיות שלמים. אם אתה באמת נוגע לנתונים שלך, אתה יכול לבחור להכניס כונן קשיח SSD חדש ולהתקין את ה- MacOS החדש (10.3 ואילך).

אם כל אלה אינם מצליחים לעדכן את הקושחה, תוכל לעדכן את הקושחה באופן ידני. שיטה זו מתאימה גם למחלקת ה- IT בארגונים הזקוקים לעדכן קושחה של מחשבי מקינטוש רבים במקביל ולפרוס MacOS חדש מבלי לעבור את תהליך ההתקנה באופן אינדיבידואלי עבור כל מקינטוש.

1. הכניסו כונן קשיח SSD חדש ל- MacBook.

2. התקן כל MacOS ישן יותר מ- High Sierra 10.3 למשל El Capitan או Sierra.

3. עבור אל AppStore ובצע עדכון תוכנה.

4. בחרו High Sierra או MacOS מאוחר יותר והמשיכו בעדכון

5. ה- Mac שלך יאתחל מחדש ויתחיל את עדכון התוכנה.

6. עצור את העדכון. המטרה שלך היא להוריד את ה- MacOS, ולא לעדכן את ה- MacOS.

7. עכשיו בדוק את תיקיית היישום, אתה אמור להיות מסוגל לראות את קובץ ה- macOS שהורדת.

8. פתח את Terminal Terminal והעתק את הקודים הבאים והזן. תתבקש להזין את סיסמת הניהול להשלמת המשימה.

     הד “הרכבה של תמונת דיסק גבוהה של סיירה ESD …”

     / usr / bin / hdiutil mount / יישומים / התקנת macOS High Sierra * .app / תוכן / SharedSupport / InstallESD.dmg

     הד “הרחבת FirmwareUpdate.pkg”

     / usr / sbin / pkgutil – expand /Volumes/InstallESD/Packages/FirmwareUpdate.pkg / tmp / FirmwareUpdate

     מהדהד “הפעלת עדכון קושחה”

     cd / tmp / FirmwareUpdate / Scripts

     sudo / usr / libexec / efiupdater -p “$ PWD / כלים / EFIPayloads”

9. הקושחה ב- Mac שלך תעודכן בהפעלה הבאה, אז אתחל את ה- Mac עכשיו.

10. החזר את הכונן הקשיח המקורי שלך ותראה את הלוגו של אפל. אם המשימה שלך היא לעדכן את הקושחה למחשבי מקינטוש רבים בו זמנית, הסר את הכונן הקשיח של ה- SSD והכניס אותו ל- Mac היעד הבא, חזור על שלבים 8 ו- 9.

הערה: הקודים לעיל ישוו את גרסת הקושחה הנוכחית של ה- Mac שלך עם גרסת הקושחה שחולצה מ- MacOS שהורדת זה עתה. אם הקושחה שחולצה חדשה מהקושחה הנוכחית, נקבע הליך עדכון קושחה בהפעלה הבאה של ה- Mac.

תיקיית סימן שאלה mac - עדכון קושחה

התמונה לעיל מראה שגרסת הקושחה שחולצה [007F0000] חדשה יותר מגרסת ה- EFI הקושחה הנוכחית [00770033] של ה- Mac שלך. אז הקושחה תעודכן לגרסה החדשה בהפעלה הבאה. כמו כן, חשוב מאוד שתצטרך להפסיק את תהליך השדרוג לאחר הורדת ה- MacOS החדשה יותר, מכיוון שקובץ ההורדה יימחק אוטומטית לאחר סיום עדכון התוכנה. הקודים שלנו צריכים לחלץ את הקושחה המוטמעת מהקובץ.

תיקיית סימן שאלה Mac הקלטת מסך עדכון קושחה:

7. בדוק את מחבר סירת ההצלה פגום בלוח הראשי של המק

רמת קושי: בסיסית

ב- MacBook Pro A1706 ו- A1707 בגודל 13 אינץ ‘ו- 15, המיוצר בשנת 2016 2017 עם Tochbar, יש מחבר שנקרא סירת הצלה לחיבור מעגל ה- SSD למעבד, כך שהמעבד יוכל לקרוא ולכתוב נתונים לשבבי ה- SSD על ידי הסרת מכסה סירת ההצלה. במצב אסון שבו הלוח הראשי אינו פועל יותר, אנו יכולים להסיר את מכסה סירת ההצלה ולחבר מכשיר הנקרא כלי העברת נתונים. לכן אנו יכולים לאחזר את הנתונים מלוח ראשי שמת.

מחבר סירת ההצלה פגום בלוח הראשי של המק
מחבר סירת ההצלה פגום בלוח הראשי של המק

תיקיית סימן שאלה mac – מחבר סירת הצלה פגום

אם איכשהו מכסה המחבר של סירת ההצלה אינו פונקציונלי, תקבל את התיקייה המהבהבת עם סימן השאלה. הסר את מכסה המחבר של סירת ההצלה ובדוק אותה. וודא שאין קורוזיה ונקה אותו במידת הצורך. כל הפינים של מחבר סירת ההצלה והמכסה צריכים להיות נקיים מקורוזיה או אבק.

8. בדוק שקע SSD פגום במק

רמת קושי: בסיסית

כל כונני ה- SSD הנשלפים מחוברים ללוח הראשי של מק באמצעות שקעי ה- SSD. אם השקע מאוכלל, ייתכן שתקבל “תיקייה מהבהבת עם סימן שאלה”.

בדרך כלל, הקורוזיה נגרמת כתוצאה מחשיפה לנוזל או גללי חרקים. השתמשו בסכין חדה קטנה כדי לחתוך את הקורוזיה ואז השתמשו באלכוהול של 99% ובמברשת שיניים כדי לנקות את הסיכות בכונן ה- SSD ושקע ה- SSD. אם השקע ניזוק כל כך קשה עליך להחליף את השקע. אתה צריך להיות בעל כישורי הלחמת מיקרו כדי לבצע משימה זו או להשתמש בשירות לוח לוגיקה מקצועי ברמת הרכיב.

בדוק שקע SSD פגום במק
בדוק שקע SSD פגום במק

 

9. בדוק את הכונן הקשיח התקול במק

רמת קושי: בסיסית

אם הכונן הקשיח שלך פגום, לוח האם לא יכול לתקשר איתו, תקבל “תיקיית Mac מהבהבת עם סימן שאלה”.

כל MacBook ו- MacBook Pro לפני 2013 משתמשים בכוננים קשיחים מכניים. רוב ה- iMac של Apple משתמשים גם בכוננים קשיחים מכניים. כוננים קשיחים מכניים אלה מועדים לכשל מכני. אם אתה שומע את רעש הלחיצה שמגיע מהכונן הקשיח, בהחלט יש לך כונן קשיח פגום.

בעיה נפוצה נוספת לכונני סיבוב היא המנוע שנתקע. שים את היד על הכונן והפעל את ה- Mac שלך. אם אינך יכול להרגיש את הרטט של מנוע הסיבוב של הכונן הקשיח, הכונן הקשיח פגום. ה- Mac שלך לא יכול למצוא את הכונן הניתן לאתחול ואז להציג את תיקיית סימן השאלה.

אם הכונן הקשיח המסתובב פגום, זה הזמן לשדרג לכונן SSD כעת. MacBook Pro SSD לשדרג ו שדרוג iMac SSD ישפר את הביצועים באופן משמעותי.

אם יש לך כונן SSD, הפעל את ה- Mac והמתן למשך חמש דקות בערך. שים את האצבע על שבב בקר ה- SSD (השבב הגדול ביותר). אם השבב מגניב, ה- SSD שלך מת. ה- SSD כלל אינו מקבל כוח.

בדוק את הכונן הקשיח התקול במק
בדוק את הכונן הקשיח התקול במק

האבחנות הנ”ל מבוססות על ההנחה כי הלוח הראשי שלך ב- Mac טוב. אם יש לך ספק, קבל מכשיר עבודה ידוע ונסה ונסה שוב את הכונן הקשיח. אם אתה עדיין מקבל תיקיית סימן שאלה, יש לך סיכוי טוב שהכונן הקשיח פגום למרות שאתה יכול להרגיש את מסתובב המנוע או את בקר ה- SSD מתחמם.

בחלק מכונני ה- SSD של סמסונג בין השנים 2013-2015, בקר ה- SSD עשוי לפתח בעיות בכדור הלחמה לאחר שהמשיך לחשוף לטמפרטורת הפעלה גבוהה. אם תכניס את הכונן לתנור בחום של 180 עד 200 צלזיוס למשך שתי דקות, הוא עלול לעבוד שוב מכיוון שהכדורים הסדוקים הצטרפו שוב. אם הנתונים חשובים מאוד, אל תנסה את השיטה הזו, פנה לספק שירות מכובד לשחזור נתונים של mac בהקדם האפשרי. שים לב שהניסיון השני לשחזר את הנתונים מכונן קשיח פגום הוא הרבה יותר קשה או אפילו בלתי אפשרי שכן הניסיון הראשון כבר השמיד את כל הנתונים או את כולם.

10. הבזק את קושחת ה- EFI הפגומה

 

רמת קושי: ביניים

ציוד בשימוש: מתכנת EPROM

תוכנה בשימוש: עורך Hex

אם משהו השתבש בזמן שעדכנת את ה- macOS, ייתכן שתקבל את סימן השאלה השוטף בתיקיית Mac. הסיבה לכך היא שתוכנית העדכונים כבר ביצעה שינוי כלשהו בשבב ה- EFI של המערכת אך לא הצליחה להשלים את המשימה, ולכן בסופו של דבר תקבל קושחת EFI פגומה.

עלינו לקבל גישה ל- Mac עובד. Mac זה חייב להיות מאותו דגם ואותה שנת ייצור עם זה שלך. אתה הולך לאחזר את קושחת ה- EFI ממק Mac זה עובד. לחלופין, אתה יכול להוריד את הקושחה מהאינטרנט ולוודא שמספרי החלקים של לוח הלוגיקה זהים.

ברגע שיש לך את הקושחה, עליך לשנות את אזור ה- ME (קוד מנוע הניהול של אינטל) של קודי ה- EFI והמספר הסידורי לפני שאתה כותב את הקודים למחשב המקינטוש שלך.

1. חבר את מתכנת ה- EPROM ליציאת התכנות של ה- Mac העובד.

2. קרא את הקוד מה- Mac ושמור אותו כקובץ.

3. השתמש בעורך hex כדי להחליף את אזור ME ב- ME תואם טרי.

4. החלף את המספר הסידורי ב- Mac משלך.

5. כתבו בחזרה את הקוד ששונה ל- Mac שלכם בצרות

6. הפעל את ה- Mac שלך ובצע איפוס PRAM.

כעת ה- Mac שלך אמור להיות מסוגל לאתחל כרגיל ל- MacOS ולא לתיקיית סימני שאלה מהבהבת יותר.

הערה: בכל מקינטוש, מנוע הניהול של אינטל (ME) של קוד EFI “נשוי” למעבד / PCH בודד בתוך המק. זו הסיבה שאתה צריך להחליף את ה- ME הישן באחד טרי.

11. הסר את קושחת EFI הנעולה

 

רמת קושי: ביניים

ציוד בשימוש: מתכנת EPROM, תחנת עיבוד חוזר של אקדח חם

אם ה- Mac שלך נעול על ידי סיסמת EFI, ייתכן שתראה את תיקיית ה- Mac המהבהבת עם סימן השאלה. סיסמה זו שונה מהסיסמה בה אתה משתמש להגדרת חשבון macOS. סיסמת EFI נשמרת בשבב EFI מולחם על לוח האם. זה ינעל את כל הלוח הראשי. אתה לא יכול להשתמש בפונקציית מקש האפשרויות כדי להנחות את לוח האם הראשי לאתחול מכונן קשיח חיצוני או פשוט להחליף את הכונן הקשיח הפנימי.

לעומת זאת, סיסמת חשבון ה- MacOS נשמרת בכונן הקשיח. אתה יכול להיפטר מהסיסמה על ידי מחיקת ה- MacOS לחלוטין או פשוט לשים כונן קשיח אחר ב- Mac. במילים אחרות, סיסמת חשבון MacOS מגנה על הנתונים בכונן הקשיח ואילו סיסמת EFI מונעת גישה בלתי מורשית ללוח הלוגיקה.

יש הרבה סיבות לכך שה- Mac נעול באמצעות סיסמת EFI ואנחנו לא מתכוונים להתייחס לסיבות במדריך זה. אנו מדגישים כיצד להסיר את נעילת EFI.

ישנן שתי דרכים לפתור בעיה זו, החלפת כל לוח הלוגיקה וניקוי קוד הסיסמה המאוחסן בשבב EFI. אנו דנים בשיטה האחרונה כאן.

1. הסר את שבב EFI מלוח ראשי

2. הצב את השבב למתכנת EPROM

3. קרא את קוד EFI ושמור כקובץ

4. השתמש בעורך hex כדי לפתוח את הקובץ ששמרת זה עתה.

5. חפש $ ssv והחלף את השורה הנוכחית ואת 12 השורות הבאות ב- FF hex. פעולה זו תנקה את קוד נעילת EFI.

6. כתוב בחזרה את קוד ה- EFI ששונה לשבב.

7. הלחימו את השבב בחזרה ללוח הראשי.

מזל טוב! אם אתה מגיע לנקודה זו, אתה פשוט עובר את רמת הביניים ונכנס לרמה המתקדמת של תיקון בעיות בסימן השאלה של תיקיית Mac.

מחקרי המקרה הבאים של “סימן השאלה של תיקיית Mac” קשורים לחומרה ודורשים החלפת שבבים המכונה תיקון ברמת הרכיב. על מנת לבצע את משימת התיקון, עליכם להיות בעלי מיומנות הלחמה מיקרו, ידע תרשים אלקטרוני של לוח המקשים של אפל (סכימות) וכמה ציוד.

12. תיקון את מעגל ההספק של שבב SSD במחשב מקבוק

 

רמת קושי: מתקדם

ציוד המשמש: אקדח אוויר חם, מלחם, סכמות לוח לוגיקה של אפל.

דגם מחשב: A1706 13 ”MacBook Pro 2016 עם סרגל מגע

מספר לוח לוגיקה: 820-00239

כאשר אנו מפעילים את ה- MacBook הזה, אנו מקבלים מיד את תיקיית סימני השאלה של Mac. ואז אנו מחברים כונן SSD חיצוני לאתחול ל- Mac, אנחנו יכולים לאתחל ל- macOS והכל עובד בסדר. בהתבסס על בדיקה זו, אנו נעולים את התקלה בסעיף מעגל SSD. שבבי ה- SSD מולחמים על לוח האם הראשי ב- MacBook זה.

פתח את הלוח האחורי של ה- MacBook ובדוק את לוח האם. הסר את מכסה סירת ההצלה ב- J9600 ונקה את המחבר ואת המכסה. התקן מחדש את המכסה והפעל את ה- Mac, אנו עדיין מקבלים את סימן השאלה המהבהב.

תיקון את מעגל ההספק של שבב SSD במחשב מקבוק
תיקון את מעגל ההספק של שבב SSD במחשב מקבוק

ישנן 8 מסילות חשמל למעגל SSD בדגם זה. עלינו למדוד אותם בזה אחר זה. אחד ממעקה ה- 1.2V PP1V2_SSD_COLD חסר.

U9300 SSD ניהול צריכת חשמל אחראי ליצירת מסילת הכוח 1.2V. PICCOLO_IUVD הוא אות ההפעלה שיאמר ל- U9300 ליצור 1.2V PP1V2_SSD_COLD. כאשר אנו מודדים PICCOLO_IUVD המתח הוא 0 וולט ואינו תקין. הבחינו במשהו אחד נגד ה R9350. שים את הלוח הראשי מתחת למיקרוסקופ, מצאנו באג שנוזל על הנגד ומחליד אותו. החלף את הנגד ואנחנו מקבלים את הלוגו של אפל במקום את תיקיית סימן השאלה של מק.

13. תיקון של מעגל ההספק של שבב PCH של אינטל במק

רמת קושי: מתקדם

ציוד המשמש: אקדח אוויר חם, מלחם, סכמות לוח לוגיקה של אפל

דגם מחשב: A1466 13 אינץ ‘MacBook Air 2017

מספר לוח לוגיקה: 820-00165

יש כונן SSD נשלף בדגם זה של MacBook. הסר את כונן ה- SSD הישן והכניס את כונן ה- SSD הידוע שלנו, אנו עדיין מקבלים את תיקיית סימן השאלה של Mac. זה אושר כי התקלה היא בלוח הלוגיקה, ולא בכונן ה- SSD.

מדוד את כל מסילות החשמל, אוטובוס הנתונים ואפס את אותות הבקרה על מחבר ה- SSD. כולם עובדים בסדר. התקלה חייבת להיות במעגל הבקרה של SATA בצד המעבד.

תיקון של מעגל ההספק של שבב PCH של אינטל במק
תיקון של מעגל ההספק של שבב PCH של אינטל במק

יש מעט מסילות חשמל להפעלת בקר SATA של המעבד. כאשר אנו מודדים את PP1V05_S0SW_PCH_VCCSATA3PLL, המתח הוא 0.6 וולט. המתח הנכון צריך להיות 1.05 וולט. מסילת הכוח הזו מיועדת למחולל שעוני SATA בתוך המעבד. אם מסילת חשמל זו חסרה, המעבד אינו יכול להשיג את שעון ה- SATA ולכן אינו יכול לתקשר עם כונן ה- SSD.

מחקירה נוספת עולה כי המשרן L1290 פגום. הוא אינו יכול להעביר את מתח 1.05 וולט באופן מלא מקצה לקצה. החלפת המשרן וה- MacBook עובדת בסדר.

אהבתם שתפו:
רוצים שקט בנוגע לתיקון מק שלכם?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

חברתנו הוקמה בשנת 2003 ומתמחה בשרותי מחשוב לעסקים, בדגש על שרתים ענן, חוזי שרות ברייטנר חודשי, פתרונות גיבוי און ליין, צוות אנשי סיסטם ומוקד HELP DESK זמין לשרות הלקוחות, מתמחים בשרתי SAP, פריורטי וחשבשבת הן במודל שכירות והן כשרות קבוע עם רישוי הלקוח, כמו כן ברשותנו מעבדת תיקון מחשבים ניידים מהגדולות בארץ לתיקון מק ואיימק.

קידוש השם 1, ראשון לציון
077-4000179
[email protected]

מידע נוסף
מעבדת שירות למק - MacBook

מעבדת שירות למק – MacBook

המקבוק הינו אחד המכשירים האיכותיים ביותר שיש. לכן לא פלא שכשיש לכם תקלה במכשיר אתם לא רצים לזרוק אותו ולרכוש אחד חלופי, אלא מעדיפים לתקן

בדיקה מהי הגירסא המקורית של החומרה שנרכשה עם המק

בדיקת מפרט טכני למחשב מק

מידע על החומרה במק שלך השתמש באפליקציית מידע מערכת כדי לראות סיכום מידע על החומרה, התוכנה והרשת שלך ב- Mac. אפליקציית מידע המערכת מספקת מפרטים

שווה קריאה
מעבדת שירות למק - MacBook
מעבדת שירות למק – MacBook

המקבוק הינו אחד המכשירים האיכותיים ביותר שיש. לכן לא פלא שכשיש לכם תקלה במכשיר אתם לא רצים לזרוק אותו ולרכוש אחד חלופי, אלא מעדיפים לתקן

קרא עוד »
רוצים שקט בנוגע למחשבים של העסק?

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן